Ziema nāk ar raizēm?

 

akumulatoriSniega tīrīšana jau vairākus gadus vairs īsti nesagādā problēmas ziemas laikā – ļoti vienkārši – sniega teju nemaz nav. Tāds vidējs aukstums, kas brīdi pa brīdim „iekniebj” nedaudz skarbāk, mazliet sniega un ledus šur tur uz lauku ceļiem, pāris aizsaluši dīķi un peļķes, kur ledu „pārsist” ir gana viegli. Tāda mums ziema.

Nav jau nekas postošs un pārāk nopietns, tomēr ir lietas, ko vienmēr sagatavojam (gluži automātiski), tuvojoties ziemas sezonai (un jā, tas ir laikā ap/pēc decembra, jo tad tikai sāk nākt īstā ziema – tā uz pavasara pusi).

Nopērkam vai no skapja tumšajām dzīlēm izvelkam siltākas drēbes un mēteli, uzmeklējam siltākus un mitrumu izturīgākus zābaku, ja nu kādam nepieciešams – arī elektriskie sildītāji tiek pamazām atripināti uz dzīvojamajām istabām. Un, protams, sākam plānot pavasara sportisko aktivitāšu plānu, jo, gluži saprotami, ziemas periodā apēdīsim šo to vairāk (siltumam un labsajūtai), lai pavasarī gribētos (vajadzētu) mazliet pasportot, zaudējot „apēstos kilogramus”.

Arī savu uzticamo transportlīdzekli gatavojam ziemai – „uzvelkam tam jaunas kurpes” (lasīt – ziemas riepas), pārbaudām, vai visi šķidrumi ir vajadzīgajā daudzumā un proporcijās, pārbaudām, kā darbojas auto akumulators, un citus sīkumus, kas ļaus ziemā justies droši (arī sniega tīrāmo logu birstīti un kanniņu ar ziemas logu šķidrumu noglabājam auto bagāžniekā).

Akumulatori vispār ir atsevišķs stāsts un, šķietami, ziemas sezonas laika lielākais auto braucēju raižu iemesls. Ja visas pārējās auto ķibeles bieži vien ir neparedzamas un tās novērst sākam vien tad, kad tās beidzot atklājušās, tad ar akumulatoru varam tikt galā laicīgi. Akumulatori ziemā „nejūtas īpaši labi”.

Tāds labs un jauns akumulators ziemā auto „piešķils” labi (ar noteikumu, ka starteris, kvēlsveces un viss pārējais ir kārtībā), savukārt nolietojies un teju izlādējies akumulators (arī ar visu pārējo kārtībā), auto varētu palaist diezgan vāji. Un tad nu salstam ārā no rīta (jo arī mīnus 7 nav nekāds patīkamas laiks, kad stāvēt ārā) un baramies uz savu auto. Kaut ko kavējam, kaut ko nepaspējam.

Ja tas atkārtojas kā ik rīta rituāls – iespējams, vajag padomāt par auto akumulatora maiņu. To noskaidrot, vai vainīgs patiešām ir akumulators, ir pavisam viegli – ja ir multimetrs, to varam darīt paši (var arī vest uz servisu), lai noskaidrotu akumulatora lādēšanas spēju. Bet vispār – to vajadzētu steigt darīt vēl pirms sākusies ziema – ar aukstumu un nedaudz lielākiem sala grādiem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *